Képzés, továbbképzés…
A Magyar Bábjátékos Egyesület megújítani, kiterjeszteni igyekszik a pedagógusok számára kínált szakmai képzési ajánlatát.
A 227/1997. (XII. 22.) sz. kormányrendelettel összhangban lévő, OKM – 3/95/2008. a Magyar Bábjátékos Egyesület által kialakított, 120 órás Pedagógiai bábjátékos, gyermek bábcsoportvezető-rendező képzés mellett
- egy újabb,
- a megváltozott körülményekhez jobban alkalmazkodó,
- a megújuló ONOA, a Nat és a kerettantervek hatékony alkalmazására időszerűsített
- rövidebb
képzéssel szeretnénk megjelenni.
2012. szeptember 12-én Szentirmai Lászlót és Kovács Hedviget az Emberi Erőforrások Minisztériuma Felsőoktatási Főosztály Továbbképzési Osztályán hivatalában fogadta Réthey Andrea, aki az akkreditált pedagógus továbbképzések eljárásrendjével összefüggően szolgált releváns adatokkal.
A MBE részéről előterjesztett 60, 90 órás képzésekkel kapcsolatban elhangzott, hogy azok korszerűek, egyes elemeikben kifejezetten előremutatóak, beleillenek a változó körülmények között is követni szándékozott trendbe.
A MBE rövidesen döntéshozók elé terjeszti a kidolgozott képzési programokat, annak reményében, hogy azok zöld utat kapnak és ezzel megnyílik az út a frissített, a még inkább korszerűbb képzésekre jelentkezés előtt.
Céljaink nem változtak:
- a pedagógusok felkészítése a mindennapos, az innovatív művészeti nevelésre,
- a legkülönfélébb nyersanyagok (epika – mese, irodalmi tananyag -, muzsika, mindennapi történetek) dramatizálása, bábszínpadra adaptálása. Forgatókönyv, rendezőpéldány.
- Az alapvető technikák (alsó-, felső-, hátsó- mozgatás és árnyszínpad) bábjai, kellékei és díszletei – tervezés és készítés
- Válogatott, rendszerezett határismeretek a társművészetek, a báb- és kultúrtörténet, a folklór illetve bizonyos kézműves tevékenységek területéről.
- Mozgás és bábmozgatás bábszínpadi térben.
- Válogatott, releváns nevelési és lélektani ismeretek a személyiség- és a közösségépítés gyakorlatához.
- A Nemzeti alaptanterv és az Óvodai nevelés országos alapprogramja – elemző vizsgálódás a pedagógiai bábjáték szemszögéből.
Budapest/Sárospatak, 2012. szeptember 13.
Szentirmai László s.k.